LIKE EXCHANGE

Free Facebook Likes

Friday, March 14, 2014

Raja Bomoh telah menjadi bahan ejekan terhadap Malaysia di mata dunia. Laporan berita Arab


Satu portal berita Arab telah melaporkan bahawa Malaysia telah terpaksa menggunakan "sihir" sebagai pilihan terakhir untuk mencari hilang Malaysia Airlines penerbangan MH 370 itu.

Alarabiya.net dalam satu laporan mengenai bomoh yang ( Melayu bomoh ) yang menjalankan ritual di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur ( KLIA) telah mengatakan bahawa Putrajaya telah membenarkan doktor sihir untuk menjalankan ritual di KLIA dalam cubaan terdesak untuk mencari pesawat.

Laman web ini juga siarkan video yang menunjukkan upacara yang dijalankan oleh bomoh terkenal Malaysia yang memanggil dirinya Raja Bomoh.

Dalam artikel yang bertajuk "Malaysia menggunakan sihir sebagai pilihan terakhir untuk mencari penerbangan MH370 " , portal itu berkata bomoh itu telah datang dengan beberapa orang pembantu ke KLIA dan melaksanakan upacara yang melibatkan penggunaan dua kelapa, permaidani sihir dan melaungkan berterusan "Allahu Akbar"

Raja bomoh dan upacara beliau telah dikeji dan dikutuk dengan cemuhan oleh pengguna media sosial yang meperolokkan upacara tersebut "permaidani ajaib " ketika tiga pembantu dan bomoh itu duduk di atas permaidani dalam melaksanakan upacara ini.

Screenshot portal berita Alarabiya.net dengan berita dan pautan video pada bomoh itu. - 13 Mac 2014. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim telah menafikan dakwaan bahawa Putrajaya telah mengupah bomoh itu.

"Tidak, ini bukan merupakan arahan daripada kerajaan. Ia tidak mungkin kita akan membenarkan apa-apa langkah yang menentang amalan-amalan Islam," katanya di parlimen.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim ingin tahu siapa di Putrajaya yg telah membenarkan bomoh untuk menjalankan ritual di dalam KLIA untuk mencari pesawat yang hilang MH 370.

Beliau berkata kehadiran bomoh itu yang telah menjadikan Malaysia sebuah bahan ketawa di kalangan masyarakat antarabangsa .




No comments:

Post a Comment

Hi.. Love