LIKE EXCHANGE

Free Facebook Likes

Monday, October 7, 2013

Once Upon A Time.. (Snow White)


Haha. Jangan heran kenapa tajuk ni tetibe keluar. Tajuk yang jambu. Eh! Ko tak perasan ke blog aku nih kaler jambu manis...hahahaha!

Baiklah, dimulakan cerita.. Magic is Coming

Aku sebenarnya sekarang suka menonton siri terbaru stesen televisyen Star World nih selain The Voice dan Vikings (History Channel).



Once Upon A time 

Begitulah tajuk dia. Mula - mula macam terkilan (tatabahasa hancur)...tertanya-tanya sebenarnya dengan tajuk cerita nih. Tapi bila tengok macam syiok plak.

Siri ini menggabungkan semua cerita dongengan omputih yang korang pernah dengar masa kecil dahulu (kalau pernah lah kan). Tapi diberikan nafas baru dalam kemodenan suasana (kehidupan).

Aku lebih tertarik dengan cara produksi siri ini. Yelah, dah memang kerja aku berkaitan produksi filem, so kenalah jugak aku bagi komen dari segi produksi. Sungguh bijak dan comel cara produksi yang menggabungkan kedua-dua dunia fantasi dan realiti. Sampaikan aku boleh rasa geram, sedih dan gembira sama seperti dalam cerita tersebut. hahahaha (emo lebih).

Sebenarnya produksi nih dah siap dan telah ditayangkan sejak 2011 di Hollywood. Hanya sekarang je baru ditayangkan di Malaysia. Kesian kan... 2 tahun baru sampai sini.

Antara barisan pelakon yang merealisasikan siri adalah seperti:

Ginnifer Goodwin ... Mary Margaret Blanchard (Snow White)
Josh Dallas ... David Nolan (Prince Charming)
Jennifer Morrison ... Emma Swan (Anak Snow White)
Lana Parrilla ... Regina Mills  (Evil Queen)
Jared Gilmore ... Henry Mills ( Anak a.k.a ayah kepada Evil Queen) -- pening kan?! Haa..kena tengok baru tau kenapa dialah anak dan dialah jugak bapak si Queen tuh. :p





Tayangan di Channel Star World Asia (Astro 711)
Setiap Isnin - Jumaat 2235pm


No comments:

Post a Comment

Hi.. Love